مجله کوتاه اخبار حوزه شماره 18


قیلَ… که این هفته چندین خبر حوزوی مربوط به آیت الله خامنه ای در خبرگزاری ها مخابره شده. انعکاس چهارمین سفر غیر رسمی ایشان به قم در روزنامه گاردین از جمله این خبرها است. در مهم‌ترین این خبرها برادر آیت الله سید موسی شبیری زنجانی خبر از تأیید عدالت و اجتهاد آیت الله خامنه ای از نگاه برادرشان داده‌اند. در همین رابطه  فصلنامه فقه هم در شماره اخیر خود گزارشی از درس خارج آیت الله خامنه ای را به قلم یکی از شاگردان ایشان آورده. در کنار این خبرها‌ خبری مبنی بر ارادت ویژه برخی طلاب خارجی به ایشان تیز انتشار یافته.
قیلَ… که آیت الله العظمی سیستانی در دیدار با رییس جمهور عراق از دولت خواسته اند با جدیت با فساد اداری مبارزه کند.
قیلَ… که آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی فرزند مرحوم آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی به رحمت ایزدی پیوسته اند. آیت الله العظمی وحید خراسانی در قم بر پیکر ایشان نماز خوانده اند.
قیلَ… که آیت الله العظمی صافی گلپایگانی پیروزی مردم تونس را تبریک گفته اند. ایشان در این پیام آورده اند:«با غبطه و مسرت، انقلاب شریف شما و بازگشت ملت عزیز تونس به اصالت و ارزش‏های مصادره‏شده‏اش را تبریک می‏گوییم.»
قیلَ… که نشست دوره ای استادان سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با سخنرانی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و جمعی از استادان حوزه برگزار شده است. برخی مخالفان این نشست معتقد بوده‌اند که اقدامات این گروه از استادان حوزه در راستای موازی کاری با جامعه مدرسین است.
قیلَ… که حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب رییس مرکز خدمات حوزه علمیه قم از سمت خود برکنار شده. مشرق نیوز به تازگی در مطلبی آورده بود غرفه دانشگاه ادیان و مذاهب که ریاست آن نیز بر عهده حجت الاسلام نواب است به دستور دفتر رهبری بسته شده بوده. شایان ذکر است خبر برکناری نواب در حالی مخابره شده که ایشان صبح روز پنج شنبه به همراه بعضی کارکنان مرکز خدمات با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار کرده اند.
قیلَ… که آیت الله نوری همدانی در تازه ترین سفر استانی خود برای چهار روز به ارومیه رفته اند. ایشان در این سفر قرار است با مردم و روحانیون دیدار داشته باشند.
قیلَ… که در هفته های پیش خبر از آن داده بودیم که آیت الله جوادی آملی خواستار انتشار جلد دوم مفاتیح الجنان شده اند،‌ این هفته اخباری مبنی بر تدوین ۷۰% این کتاب تحت اشراف ایشان منتشر شده. در این هفته همچنین در خبر دیگری از آیت الله جوادی آملی آمده که ایشان خواستار جمع شدن رژیم ارباب و رعیتی در حوزه شده‌اند.
قیلَ… که از جمله آمارهای حوزوی که این هفته در اخبار آمده مربوط به اعزام ۲۵۰۰ مبلغ در ایام تبلیغی ماه صفر از سوی دفتر تبلیغات بوده.  از سوی دیگر مدیر حوزه علمیه اصفهان از تحصیل ۸ هزار طلبه در اصفهان خبر داده. بهره برداری از ۸۰ حوزه علمیه خواهران تا مهر ماه سال آینده و تحصیل ۹۰۰ بانوی طلبه از طریق سیستم مجازی از دیگر اخبار بوده.
قیلَ… که  در پی بالا گرفتن اختلافات واتیکان و دانشگاه الازهر مصر(مهم‌ترین نهاد علمی مذهبی اهل سنت) این دانشگاه تا زمان نامعلوم ارتباط خود را با واتیکان قطع کرده.

منبع : تورجان

۱ نظر:

یک دوست گفت...

سلام
دستتان درد نکنه
جالب است .

میتوانید با ارسال رایانامه به آدرس

میتوانید با ارسال رایانامه به آدرس
نظر، پیشنهاد یا انتقاد خود را مطرح نمایید .

بین الملل

بین الملل

تاریخ

تاریخ

مقالات

کتاب

کتاب

وبلاگ

وبلاگ

مشاهد مشرفه

مشاهد مشرفه

اتاقهای گفتگو

اتاقهای گفتگو