مجله کوتاه اخبار حوزه شماره ۱۷

قیلَ… که آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن تأکید بر لزوم اجتناب از مسائل سیاسی در آموزش علمی حوزه ها، درباره حفظ روش های سنتی گفته اند:«نباید کاری کنیم که حوزه شکل دانشگاه به خود بگیرد.»
قیلَ… که آیت الله خامنه ای در چهارمین سفر غیر رسمی خود پس از سفر رسمی اخیرشان به قم، با حضرات آیات سید محمد شاهرودی، سید محمد کاظم حائری و شیخ محمد مؤمن دیدار کرده است.
قیلَ… که آیت الله سید محمد علی میلانی فرزند مرحوم آیت الله العظمی سید هادی میلانی و از مؤسسین حوزه علمیه امام صادق(ع) مشهد روز گذشته دار فانی را وداع گفته است. شایان ذکر است که برخی نزدیکان دکتر شریعتی معتقدند ایشان تأثیر بسزایی در اتخاذ مواضع شدید انتقادی مرحوم آیت الله العظمی میلانی درباره آثار دکتر شریعتی داشت.
قیلَ… که مدیرعامل بانک ملی خبر از وجود مجمع روحانیون ۳۰۰ نفره به عنوان ناظران و مبلغان دینی در این بانک داده. وی همچنین در دیدار با رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرده که با ایجاد همکاری های فی ما بین، هر دو مجموعه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هم به طور مطلوب بهره ببرند.
قیلَ… که عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب پس از دیدار با آیت الله العظمی سیستانی و گفتگو با وی درباره آینده کشورهای اسلامی ضمن اشاره به این که این اولین دیدارش با ایشان نیست گفته:«بنده اعتقاد دارم که گفته های آیت الله سیستانی درباره اوضاع کنونی و امیدواری به آینده و اوضاع جوامع عربی و اسلامی سراسر حکمت است
قیلَ… که هفته ها پیش به طور مستمر از افتتاح حوزه های علمیه در استان های مختلف کشور خبر داده بودیم، این هفته نیز یکی از مسؤولان حوزه با توجه به نیاز مناطق مختلف کشور، خواستار تمرکز زدایی حوزویان از قم شده است. در همین رابطه خبر افتتاح مدیریت حوزه علمیه خواهران در استان زنجان و آغاز تدریس سطح دو خواهران در تبریز روی تلکس خبرگزاری ها مخابره شده. آغاز تدریس درس خارج در مدارس علمیه تهران نیز گام دیگری در این راه محسوب می شود.
قیلَ… که حال شیخ محمد علی عمری رهبر شیعیان مدینه وخیم اعلام شده. ایشان ۴۵ سال از عمر خود را در زندان های عربستان گذرانده اند.
قیلَ… که آیت الله مصباح یزدی با اشاره به امکانات مؤسسه آموزشی پژوهشی تحت نظارت شان گفته اند:«روزی کار خود را با یک اتاق و ۲۰ دانش پژوه در موسسه در راه حق آغاز کردیم و امروز حساب امکانات موسسه از دست ما خارج است.»
قیلَ… که مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با همکاری حوزه علمیه باب العلم شیکاگو سومین بانک نرم افزار خارج از کشور خود را در آمریکا تأسیس نموده.

منبع : تورجان

هیچ نظری موجود نیست:

میتوانید با ارسال رایانامه به آدرس

میتوانید با ارسال رایانامه به آدرس
نظر، پیشنهاد یا انتقاد خود را مطرح نمایید .

بین الملل

بین الملل

تاریخ

تاریخ

مقالات

کتاب

کتاب

وبلاگ

وبلاگ

مشاهد مشرفه

مشاهد مشرفه

اتاقهای گفتگو

اتاقهای گفتگو