مجله کوتاه اخبار حوزه شماره 16

سید مرتضی ابطحی: قیلَ… که آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ضمن تأکید بر معنویت و حفظ استقلال حوزه های علمیه گفته اند:«علی‌رغم اینکه ارائه خدمات برای طلاب بسیار ارزشمند است ولی باید استقلال حوزه‌ها حفظ شود و به جایی وابسته نباشیم و به راحتی بتوانیم حرف خود را بزنیم و موقعیت و جایگاه حوزه‌ها را حفظ کنیم.»
قیلَ… که  در این هفته خبر چهار دیدار با آیت الله العظمی سیستانی منتشر شده. اولین خبر مروبط به دیدار محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه بوده. آیت الله سیستانی در این دیدار درباره مسائل کشور گفته اند:«من در مورد ایران و سایر کشورهای اسلامی به منزله پزشک عمومی هستم بنابراین پزشک عمومی حق ورود به کار تخصصی پزشکی را ندارد، لذا شما در ایران باید به متخصص امور مراجعه کنید.» دومین خبر مربوط به حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی بوده. در این دیدار آیت الله العظمی سیستانی ضمن انتقاد از استفاده از مبانی غیر صحیح در استنباط فقهی بر تقریر نویسی به سبک گذشتگان تأکید نموده اند. سرپرست وزارت امور خارجه نیز ضمن دیدار با آیت الله العظمی سیستانی در عراق پیام رهبری را به ایشان ابلاغ نموده. همزمان با انتشار این خبر مقتدی صدر، رهبر جیش المهدی که بیش از دوسال در قم به تحصیل علوم دینی مشغول بود به نجف بازگشته و به دیدار آیت الله العظمی سیستانی رفته. پیش تر از فقدان اعتبار نقل قول هایی که به تأیید دفتر ایشان نرسد خبر داده بودیم.
قیلَ… که آیت الله شیخ محمد شاه آبادی فرزند استاد اخلاق امام خمینی در بیمارستان بستری شده اند.
قیلَ… که حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برگزاری دروس خارج برای بانوان طلبه در قم  خبر داده. دروس خارج عالی ترین دورس حوزه محسوب می شود.
قیلَ… که آیت الله العظمی نوری همدانی شنیدن تیتراژ پایانی سریال مختار نامه را حلال دانسته اند. ایشان در پاسخ به این استفتائی در این باره گفته اند:«با توجه به این که کم است ومضر هم نیست و چهره کسی که لالایی می‌خواند نیز نشان داده نمی‌شود، اشکال ندارد.»
قیلَ… که در حالی که هفته پیش از تصویب مستقل شدن این معاونت در حوزه خبر داده بودیم این هفته حجت الاسلام و المسلمین غفوری به عنوان سرپرست جدید معاونت آمار و بررسی حوزه‌های علمیه  منصوب شده. پیش از این حجت محمد مهدی الاسلام منتظری عهده دار این مسؤولیت بود. این معاونت نقشی مشابه حراست ارگان های دولتی را در حوزه ایفا می کند.
قیلَ… که رییس جامعة المصطفی العالمیة گفته در دیدار طلاب خارجی با آیت الله خامنه ای حدود ۵۰۰۰ نامه به ایشان نوشته شده که همگی پاسخ داده خواهند شد. همچنین رییس دفتر تبلیغات اسلامی نیز شورایی برای پیگیری رهنمودهای رهبری در قم تشکیل داده است.

منبع : تورجان

هیچ نظری موجود نیست:

میتوانید با ارسال رایانامه به آدرس

میتوانید با ارسال رایانامه به آدرس
نظر، پیشنهاد یا انتقاد خود را مطرح نمایید .

بین الملل

بین الملل

تاریخ

تاریخ

مقالات

کتاب

کتاب

وبلاگ

وبلاگ

مشاهد مشرفه

مشاهد مشرفه

اتاقهای گفتگو

اتاقهای گفتگو