مجله کوتاه اخبار حوزه شماره 19

قیلَ… که پس از انتشار خبر فوت آیت الله شیخ محمد علی عمری بسیاری از مراجع تقلید شیعه در پیام‌های ‌تسلیت جداگانه‌ای این ضایعه را به خانواده ایشان تسلیت گفته‎اند. پیکر مطهر این رهبر شیعیان عربستان روز پنج شنبه تشییع و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شده است. همان‌طور که گفته بودیم آن مرحوم بیش از چهل سال از عمرشان را در زندان‌های عربستان گذرانده‌ بودند.
قیلَ… که توضیح المسائل کامل آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منتشر شده است. گفتنی است که ایشان با وجود اعلام نام‌شان به عنوان مرجع تقلید از سال ۷۳ تا سال‌ها از انتشار متن کامل رساله عملیه خودداری کرده بودند. همچنین ایشان تنها مرجع تقلیدی است که سایت اینترنتی ندارد، در حالی‎که بیت ایشان نقش مهمی در ورود اینترنت به حوزه داشته ‎است.
قیلَ… که حجت الاسلام علم الهدی گفته که شرط آیت الله سید کاظم حائری برای دیدار با آیت الله خامنه‌ای بوسیدن دست ایشان بوده. آیت الله سید کاظم حائری از مراجع عراقی مقیم ایران است که جریان مقتدی صدر نیز از پیروان وی به شمار می‌روند.
قیلَ… که حجت‌الاسلام سید علی فضل‌الله امام جمعه بیروت و فرزند مرحوم علامه سید محمد حسین فضل الله دو هفته پیش سفری به ایران داشته و در قم با آیت الله بیات زنجانی دیدار کرده‎ است.
قیلَ… که وزیر فرهنگ قطر در این هفته به قم آمده و با آیت الله مقتدایی و آیت الله سبحانی دیدار کرده. آیت الله سبحانی هم یکی از کتاب‌های خود را به وی هدیه نموده‌اند.
قیلَ… که آیت الله مصباح یزدی انقلاب اسلامی ایران را الگوی انقلاب مصر و تونس دانسته‌اند. در عین حال آیت الله نوری همدانی نتیجه این حرکت‌ها را آماده سازی برای ظهور امام زمان(عج) قلمداد کرده‎اند.
قیلَ… که پس از انتشار خبر دیدار عمومی آیت الله نوری همدانی با مردم اردبیل خبر سفر استانی بعدی ایشان به استان خوزستان نیز منتشر شده.
قیلَ… که مدیر حوزه علمیه خواهران در لکنهوی هندوستان در اثر سکته قلبی از دنیا رفته‌اند.
قیلَ… که آیت الله امجد از استادان برجسته اخلاق در حوزه در دیدار با جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی از آنان دلجویی کرده.
قیلَ… که گروهی از طلبه‌های حوزه علمیه مشهد در یک کارگاه آموزشی با روش جستجو در شبکه اینترنت آشنا شده‌اند.

منبع : تورجان

هیچ نظری موجود نیست:

میتوانید با ارسال رایانامه به آدرس

میتوانید با ارسال رایانامه به آدرس
نظر، پیشنهاد یا انتقاد خود را مطرح نمایید .

بین الملل

بین الملل

تاریخ

تاریخ

مقالات

کتاب

کتاب

وبلاگ

وبلاگ

مشاهد مشرفه

مشاهد مشرفه

اتاقهای گفتگو

اتاقهای گفتگو