مجله کوتاه اخبار حوزه شماره 15

سید مرتضی ابطحی: قیلَ که بار دیگر مباحث مطرح شده در دروس خارج علما خبرساز شده است. هفته گذشته آیت الله العظمی حسین وحید خراسانی در درس خارج اصول خود و در ادامه مبحث «قاعده ید» گفنه اند: «اقرار و اعتراف کسی که در زندان است، اعتبار ندارد و اگر قاضی صرفا به استناد آن قضاوت کند و حکمی دهد، آن قاضی از اهلیت و صلاحیت قضاوت ساقط می شود. همچنین اگر شخصی تهدید شود، اقرار او اثر ندارد.» این خبر مورد استقبال گسترده سایت ها و وبلاگ های منتقد قرار گرفت. همچنین آیت الله خامنه ای در درس خارج خود حکم غیبت زبانی را با حکم غیبت در وسایل ارتباط عمومی جدید یکی دانسته و ضمن اشاره به وبلاگ نویسی گفته اند: «به صرف توهم این که حالا این کار مصلحت دارد، دستشان را، یا قلمشان را، یا وبلاگشان را آزاد نکنند که هر چه به دهنشان آمد، آن را بگویند. اینجور نیست، چون وسایل مدرن امروز همه مشمول همین حکم است.»
قیلَ که این هفته نیز اخباری مبنی بر عدم ارتباط آیت الله العظمی سیستانی با آمریکایی ها منتشر شده. در این خبرها آمده که مقامات آمریکایی به یکی از مسؤولان عالی رتبه عراق پیام داده اند که به آیت الله سیستانی بگویید: «من سه بار نامه نوشتم و به ایشان سلام کردم، لااقل جواب سلام مرا بدهد.» با این حال موج تهمت ها به این مرجع تقلید شیعیان فروکش نکرده و  از تریبون نماز جمعه بحرین ایشان را متهم به ارتباط با امریکایی ها کرده اند. هفته پیش خبر از تکذیب این خبر از سوی دفتر رامسفلد داده بودیم.
قیلَ که حضرات آیات عظام موسوی اردبیلی و صافی گلپایگانی عصر دیروز با هم دیدار و گفتگو کردند. این دیدار که در بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی انجام شده بازدید دیداری بود که ماه پیش صورت گرفته بود.
قیلَ که آیت الله محمد صادقی تهرانی از مجتهدان  قم و  مفسر قرآن کریم در بیمارستان بستری شده اند. این نویسنده برجسته و باسابقه حوزوی مدتی پیش سکته مغزی کرده بود و در حال حاضر نیز هوشیاری خود را از دست داده است.
قیلَ دکتر فرامرز رفیع پور از استادان برجسته جامعه شناسی در همایش تکنولوژی تبلیغ در قم، جایزه ۱۲ میلیون تومانی خود از همایش چهره های ماندگار را به طلاب جوان هدیه کرد تا در راه ترویج و گسترش افکار نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه تلاش علمی و عملی کنند. دکتر رفیع پور با تاکید بر این که ولایت فقیه می تواند تاثیر مثبتی در همه کشورهای جهان داشته باشد از طلاب و فضلای حوزه خواست در راه تبلیغ دین و ترویج این تفکر اصیل تلاش مضاعف تری داشته باشند.
قیلَ که مرکز اطلاعات و آمار حوزه علمیه با هدف تمرکز امور آماری و اطلاعاتی در حوزه آغاز به کار کرده.
قیلَ… که رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفته که این سازمان در فضای مجازی موفق عمل نموده.
قیلَ … که سید مقتدی صدر که در قم به تحصیل علوم حوزوی مشغول است خواهان حمایت حوزه علمیه از افشاگری های ویکی لیکس شده.

منبع :  تورجان

هیچ نظری موجود نیست:

میتوانید با ارسال رایانامه به آدرس

میتوانید با ارسال رایانامه به آدرس
نظر، پیشنهاد یا انتقاد خود را مطرح نمایید .

بین الملل

بین الملل

تاریخ

تاریخ

مقالات

کتاب

کتاب

وبلاگ

وبلاگ

مشاهد مشرفه

مشاهد مشرفه

اتاقهای گفتگو

اتاقهای گفتگو